söndag 27 januari 2008

Sunt förnuft är bra i alla lägen - till och med bättre än Google...

"Min 13-åring har en ömmande körtel på halsen"

Eh ja. Jag föreslår ett sjukhusbesök...

Jag hade misstänkt körtelfeber när jag var just 13 faktiskt. Misstänkt på så vis att läkaren skulle på semester och hade inte tid att vänta på resultatet av provtagningen men utgick ifrån att det var det, men min kära mors teori är att det inte alls var körtelfeber.

Hur som helst, mina halskörtlar var som golfbollar, eller rättare sagt så gick den ena som en likbent triangel från käkbenet och nästan ner till nyckelbenet. Jag fick vila i 4 veckor (egentligen var det 4-8 veckor, men jag skulle på premiering med en häst och hade inte tid att vara stilla) och sen var min kondition som bortblåst. Jag skyllde på körtelfebern i tre år efter det, tills min gympalärare talade om för mig att det inte var tal om att tillbaka konditionen utan helt enkelt att ta tillbaka den.

Inga kommentarer: