onsdag 13 februari 2013

Vegetarisk LCHF - macarons, tagning 2!

Idag testade jag en ny variant av mina macarons - hallon och vanilj! De blev också goda, vanilj blev ganska smöriga och hallon blev helt ok. Inte lika klassiska som choklad på nåt sätt, kakaon gör sig väldigt bra ihop med smöret, men dessa var också goda. Tror att de blir ännu godare efter en natt i kylen!

Grundrecept, se här.

Vaniljmacarons:
Byt ut kakaon i marängsmeten mot 1/2 tsk vanilj.
Byt ut kakaon i fyllningen med 1/2 tsk vanilj, lite extra smör samt en klick extra philadelphia.

Hallonmacarons:
Byt ut kakaon i marängsmeten mot ca 2-3 msk hallon (tinade). Mina är gjorda med 2 msk, när jag gör dem igen skulle jag nog ha i lite mer för färgens skull.
Byt ut kakaon i fyllningen mot 1 dl hallon och ev en extra klick philadelphia. Vispa allt utom hallonen slätt först, och sen vispa med hallonen också.

Fler förslag:
Kokos
Jordgubbar



Inga kommentarer: