onsdag 19 september 2007

Tråkig, dötrist... och tråkig... och... och... alldeles underbar

"Vad är väl en bal på slottet?" Ptja, den kan vara tråkig, den kan vara über, den kan vara överskattad, eller så är den helt fantastisk. Själv har jag inte varit på bal på slottet, men väl på seminarium i balsalen. Jag gick inte heller på min studentbal, däremot har jag varit på renässansbal! Det ni, det var nåt att berätta för barnbarnen det!



Jag och en kompis hyrde varsin klänning svindyrt i det rosa huset i Viken i Karlstad (tanten har närmare 10 000 olika dresser, alltifrån maskeradkläder för barn till klänningar och högtidsdräkter från många århundraden!!), min kompis såg ut som drottning Elizabeth med världens krage. Sen gick vi dit, det var i januari 2005, vi åt god mat och dansade knasiga danser. Det var värt alla pengar i världen, vilken upplevelse! Bara att ha klänningen på sig gjorde grejen. Min dress hade krinolin/underkjol, korsett, och så svandun längs ringningen och ärmsluten. Till det var det svart siden, och tusentals paljetter och broderier i rosa. Hur häftigt som helst.

Så mitt svar på vad en bal på slottet kan vara, är en fantastisk upplevelse!

Inga kommentarer: